Palaute

Lähilääkäreiden palvelut – helposti ja läheltä

Jos sinulla on epäselvyyttä hoitoosi liittyen tai olet tyytymätön saamaasi hoitoon, suosittelemme käsittelemään asian ensisijaisesti sinua hoitaneen henkilön kanssa. Voit jättää soittopyynnön sinua hoitaneelle ammattilaiselle soittamalla suoraan toimipisteeseemme. Usein keskustellen voidaan selvittää mahdolliset väärinkäsitykset ja korjata puutteet.

Asiakaspalaute

Asiakaskokemus on tärkeä osa hyvää hoitoa. Teemme kaikkemme, jotta kokisit olosi turvalliseksi ja saisit apua huoliisi ja vaivoihisi. Haluamme kuulla, miten onnistuimme tässä. Kerro meille, millainen kokemuksesi meillä asioimisesta oli! Asiakaspalaute on tärkeää, jotta voimme kehittää toimintaamme ja puuttua mahdollisiin epäkohtiin. 

Voit antaa palautetta Lähilääkäreiden toiminnasta yleisesti tai jonkin ammatinharjoittajan antamaan palveluun kohdistuen. Jos palaute koskee ammatinharjoittajan palveluita, käsitellään se Sopimusehtojen mukaisesti ammatinharjoittajan kanssa.

Jos toivot yhteydenottoa, jätä yhteystietosi niin olemme sinuun yhteydessä kolmen arkipäivän kuluessa.

Huomioithan, että asiakaspalautelomakkeelle ei tule kirjoittaa arkaluonteisia henkilö- tai terveystietoja.

Muistutus

Muistutusmenettelystä on säädetty laissa potilaan asemasta ja oikeuksista (785/1992). Sen mukaan terveyden- ja sairaanhoitoonsa tai siihen liittyvään kohteluunsa tyytymättömällä potilaalla on oikeus tehdä muistutus. Tarpeen vaatiessa muistutuksen voi tehdä myös potilaan laillinen edustaja tai läheinen. Muistutus tulee pääsääntöisesti tehdä kirjallisesti ja siihen myös vastataan kirjallisesti organisaation lääketieteellisen johdon toimesta.

Voit tehdä muistutuksen täyttämällä tämän muistutuslomakkeen tai vapaamuotoisella kirjeellä, joka on nimetty muistutukseksi. Voit lähettää muistutuksen meille salatulla sähköpostilla tämän linkin kautta tai toimittaa sen toimipisteeseemme.

Kantelu

Potilaalla on myös oikeus laiminlyöntiä tai virheellistä menettelyä epäillessään tehdä kantelu valvovalle viranomaiselle (aluehallintovirastoon tai Valviraan asiasta riippuen).

Lisätietoja kantelun tekemisestä löydät Valviran verkkosivuilta.

Potilasvahinkoilmoitus

Mikäli epäilet, että hoidossasi on sattunut potilasvahinko, voit tehdä potilasvahinkoilmoituksen Potilasvakuutuskeskukselle (PVK). Suomessa PVK käsittelee lakisääteisesti ja keskitetysti kaikki potilasvahinkoilmoitukset. Mikäli korvattava potilasvahinko arvioidaan tapahtuneeksi, PVK huolehtii myös korvausten maksusta.

Potilasasiavastaava

Potilasasiavastaavat neuvovat potilaan oikeuksiin liittyvissä asioissa ja auttavat tarvittaessa esimerkiksi potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä. Nykyisen lainsäädännön mukaan hyvinvointialueet ja Helsingin kaupunki vastaavat potilasasiavastaavatoiminnasta myös yksityisten palveluntuottajien osalta (laki potilasasiavastaavista ja sosiaaliasiavastaavista 739/2023). Olethan siis yhteydessä oman hyvinvointialueesi tai Helsingin kaupungin potilasasiavastaavaan, mikäli tarvitset potilasasiavastaavan neuvontaa.

Kiitos palautteestasi jo etukäteen!

Asiakaspalautelomake on tarkoitettu Lähilääkäreiden palveluja koskevaa yleistä palautetta ja reklamaatioita varten. Sitä ei ole tarkoitettu arkaluonteisten henkilö- ja terveystietojen kirjaamiseen eikä ajanvarausta tai ajan perumista varten. Ethän siis kirjaa palautelomakkeelle esimerkiksi henkilötunnustasi.

Espoo Soukka
Helsinki Itäkeskus
Helsinki Kalasatama
Vantaa Tikkurila

Haluan vastauksen palautteeseeni*

*Pakollinen kenttä

Thank you for your submission!

Hups! Jotain meni pieleen lomakkeen lähettämisessä.